top of page

CONNECT Vilkår og betingelser

Ved å bruke og leie av varer og tjenester av KLARIT Solution AS samtykker du i følgende vilkår:

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER FOR KLARIT SOLUTION AS

FORBEHOLD OG BETINGELSE er de samme som våre SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER se her.

UTOVER DE ORDINÆRE SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER GJELDER FØLGENDE:

1. ANSVAR VED BRUDD PÅ KRAVENE

  • Leietaker er ansvarlig for å opprettholde krav til driftsmiljøet beskrevet under FORBEHOLD pkt.6. i SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER.

  • Eventuelle skader, driftsavbrudd eller kostnader som oppstår som følge av manglende oppfyllelse av kravene, belastes leietaker.

  • Leietaker plikter å informere utleier umiddelbart dersom utstyret utsettes for forhold som bryter med disse kravene.

2. VIKTIG INFORMASJON OM ASVAR VED SKADE PÅ LEID UTSTYR

​Vi ønsker å gjøre oppmerksom på at ved leie av utstyr fra oss, er det leietakers ansvar å sørge for at utstyret behandles forsvarlig og oppbevares trygt. Skader som oppstår som følge av ytre påvirkninger som lynnedslag, vannskader, brann, tyveri eller andre uforutsette hendelser, dekkes ikke av vår forsikring og garanti.

Ved slike hendelser vil leietaker være ansvarlig for kostnadene knyttet til reparasjon eller erstatning av utstyret. Vi anbefaler derfor at dere vurderer å tegne egen forsikring som dekker leid utstyr under leieperioden.

Ta gjerne kontakt med oss dersom dere har spørsmål eller ønsker mer informasjon.

3. UTLEIER ANSVAR

CONNECT tar seg av standard etablering, montering, overvåkning, vedlikehold, bytte og oppgraderinger, alt til en forutsigbar månedspris.

Leietaker disponerer utstyret og leier det månedlig av KLARIT Solution AS.
KLARIT Solution AS innehar ansvaret om utstyret får problemer.
Ved defekt utstyr eller ved behov for bytte av utstyr gjøres dette med samme månedspris (gitt samme eller tilsvarende modell, og at utstyret ikke har økt i pris) og uten byttekostnad for kunden.
Ønskes utvidelse av avtalen eller behovet for andre enheter blir gjeldende, vil KLARIT bytte utstyr uten byttekostnad for kunde (etablering, samt tilpasning av månedspris kan tilkomme).
Alt utstyr inkluderer overvåkning, oppdateringer, oppgraderinger og backup av oppsett, alt etter egenskapene til utstyret. 
Ved bestilling av (trådløse) aksesspunkt må elektriker ta seg av distribusjon av nettverkskabler til ønsket plassering, dersom det er behov for dette. Strømpunkter trengs ikke da strøm leveres gjennom nettverkskabel (PoE). Eventuell kablingsbistand fra KLARIT/elektriker føres ihht medgått tid/utstyr. Ved krevende montering kan noe ekstra tilkomme.

4. SLA/RESPONS

Ved feil påbegynnes retting normalt innen 4 timer (innenfor 8-16 mandag-fredag). Er det problemer med utstyret kl 14 vil feilsøking normalt være påbegynt innen kl 10 neste arbeidsdag.

5. FORNYELSE OG OPPSIGELSE

Utstyret har 12 måneders avtaletid og faktureres forskuddsvis månedlig. Eventuell oppsigelse på utstyret må være innen 3 måneder før ny 12månedersperiode starter, og utstyr må returneres før utløp av avtale perioden. 

6. MISLIGHOLD

Ved oppsigelse om utstyr ikke returneres innen frist vil utstyr ansees som tapt og leietaker/kunde vil bli fakturert for 12 måneders leie som sluttoppgjør for tapt utstyr. Om leie ikke blir betalt vil dette kunne sees på som en oppsigelse av avtalen og om utstyr ikke leveres tilbake vil det bli fakturert som beskrevet over et sluttoppgjør for tapt utstyr.

bottom of page